Wednesday 18 November 2015

KHASIAT TOMYAM DAN PES TOMYAM YANG MUDAH DAN SEDAP


Tom Yum disebut sebagai Tomyam oleh penduduk Malaysia ialah sejenis sup masakan Thai.

Ia disediakan dengan rencah asas seperti bawang merah, serai, lengkuas, cili api, daun limau purut, perahan limau nipis, yang direbus dengan air dan bahan yang digemari seperti daging, ayam, udang.

Dari segi kesihatan TomYum kaya dengan bahan antioxidants dan anticancer selain bantu pecahkan lemak dan kolesterol. Cili, daun limau purut, bawang merah, perahan limau nipis berfungsi membantu mentona dan menguatkan fungsi hati (hepatic), bantu detoksifikasi, membantu mengawal kolesterol.

Salah satu sebab orang-orang Thai memiliki bentuk tubuh yang langsing ialah kerana mereka makan makanan bercili selain sayur-sayuran yang jumlahnya biasanya lebih banyak dari yang biasa dimakan oleh penduduk Malaysia.

Masakan asal Tom Yum Thai mengandungi daun ketumbar (cilantro). Di Malaysia , ia tidak digemari oleh sesetengah individu kerana baunya. Daun ketumbar menyumbang antioxidant, anticancer bantu pencernaan, baik untuk sistem sirkulatori.

JADI......

Kami bantu anda dengan menyediakan PES TOMYAM THAI yang mudah untuk disediakan. Cukup sekadar masukkan dua gelas air, 2-3 sudu pes ke dalam periuk sedang (hidangan untuk 3-4 orang), dan masukkan sayur dan daging mengikut selera anda. Serai, bawang besar dan daun limau purut boleh ditambah, sekadar hiasan, tak letak pun tak mengapa, kerana pes ini sudah cukup lengkap semuanya.

Jaminan pihak kami, PES TOMYAM THAI yang kami tawarkan ini berstatus halal dan berkualiti ( halalan thoiyiban) daripada komiti halal Islam Thailand dan telah diiktiraf oleh Jakim serta jabatan kesihatan sebelum dibawa masuk ke malaysia. Produk ini antara produk terbaik Tomyam thai, jamin kaw, jamin sedap dan jamin nak lagi.

KENAPA HALAL THAI?

boleh rujuk link berikut

http://www.halal.or.th/en/main/index.php

http://www.pelitabrunei.gov.bn/rencana/item/13633-pusat-sains-halaluniversiti-chulalongkorn-thailand-berhasrat-jadi-dapur-dunia

Secara peribadi, halal thai lebih diyakini berbanding halal jakim sendiri. Kenapa? Tanyalah mereka yang tahu. :)

Produk ini, brand no 1 di thai, inilah pes tomyam, sos ikan, dan teh hijau yang org ramai duk kata sedap tu. Teh hijau Boleh buat teh o atau teh susu.. Tarik atau ice. Bau teh juga wangi.

Thai, hub makanan dunia, pengiktirafan halal yg teliti oleh suatu badan khas umat islam disana(non goverment) Bukan calang2 nak keluarkan logo halal, siap ade no siri. Berbeza amat dengan JAKIm kita, badan under goverment yg..... Faham2 lah.

Harga dan saiz ada dalam gambar


AGEN SELURUH MALAYSIA DIPERLUKAN,
pengalaman agen2 kami, habis jual sekotak atau 2 dalam masa sehari itu biasa, terutama bagi cikgu, rakan sepejabat dan kaum keluarga.

INSYALLAH, rezeki dibagi, niat niaga kerana Allah, sunnah nabi saw., kuatkan ekonomi umat islam, tawakal kepada Allah, sedekah dijalan Allah..insyallah, hidup berkah, berjaya dunia Akhirat.

Insyallah, segera hubungi kami :

0103442970. (Us.Fadhil)
Sms call wasup @ pm fb
Cod Kuala Kangsar Perak/Pasir Puteh kelantan/Poslaju

4 comments:

  1. Muhammad Iman Nashriq, berumur 2tahun mengidap penyakit lelah atau asma sejak berumur 5bulan. Adik ni berulang alik ke hospital sejak umur 5bulan sebanyak 3minggu sekali untuk buat rawatan sehinggalah dia berumur 2tahun. Tapi tetap tak nampak apa2 perubahan makin sembuh ke atau makin baik,tetap sama saja. Ibu cuba memberi rawatan tradisional lain tapi tak ada juga perubahan, keadaan anaknya masih sama. Beliau bersyukur sangat apabila bertemu jus ni daripada seorang kawan, Iman tak perlu lagi dah pergi hospital buat rawatan. Batuk2 biasa ada tapi yang ketaranya Iman dah tak ada semput-semput dan sesak nafas macam dulu lagi. Kalau dulu 3kali sebulan kena pergi sedut gas, sekarang tak perlu lagi. Alhamdulillah.
    ..........................................................................
    Dan ramai lg psakit2 yg gunakan produk ni sembuh dari masalah lutut kronik,kanser dan lain2 yg guna produk jutawan herbs ni. Ini kenyataan bkn rekaan untuk melariskan produk semata2. Benda elok harus dikongsi agar sama2 dapat manfaat,okay.

    Nanti boleh hubungi En. Mohd Zuhairi dn pm sendiri testimoni2 td tu yer..😉

    9)Jadi saya mintak pd sape2 yg ada sakit kanser x kisah lah kanser apa pon...Call atau terus wasap Pengasasnya sendiri okay👇🏻
    En. Mohd Zuhairi - 017468 7570


    💐Yg penting ubat nya MAMPU DIBELI dan mujarab..mudah mudahan aaminn..🤲🏼


    Call order wasap@call- En mohd zuhairi- 0174687570

    😁kalau wasap lambat balas(biasa nya sebab ramai yg wasap dia.)
    Tp nanti dia akn blas jugak yer..
    #sharepadayangmemerlukan
    #sharing is caring

    ReplyDelete